Marta Serrano Coll

marta.serrano(ELIMINAR)@urv.cat

Telèfon: 977559731

Professora agregada Serra Hunter

Dra. en Història, l'eix vertebrador de la meva recerca el constitueix l'estudi de la imatge del poder, argument sobre el qual he publicat en revistes nacionals i internacionals. Aquesta línia de treball, que orbita entorn la representació figurativa del poder, m'ha permès publicar també tres monografies [2008, 2014 i 2015]. La qualitat i difusió de la meva activitat pot constatar-se per la publicació de dos treballs en revistes A: Speculum. A Journal of Medieval Studies [vol. 89, 2014] i Anuari d'Estudis Medievals [vol. 45, 2015].

A més de l'acceptació, com a ponències, d'alguns treballs en congressos, també internacionals i amb repercussió escrita amb l'edició de les actes, un altre índex que prova la qualitat de la meva recerca en relació amb l'argument que aquí es proposa com a línia de recerca és la invitació, per diverses institucions, per a redactar estudis concrets per a ser publicats en volums col·lectius.

També ho és la meva participació com a parell cec en revistes nacionals i internacionals i, igualment, ho acredita la meva participació com a avaluadora de la ANEP des de 2015. Un altre ítem el constitueix el conjunt de conferències que, com a ponent convidada i sense ser publicades, he realitzat a Espanya i a l'estranger -Europa i els Estats Units-.

Si el conjunt de publicacions i conferències al·ludides bascula entorn de l'ús de la imatge del poder i les seves conseqüències a nivell artístic i polític, durant els últims anys he obert noves línies de recerca, algunes de les quals parteixen dels projectes de recerca en els quals he participat.

La meva incursió en l'àmbit de l'art sacre o religiós va arrencar amb l'encàrrec de la Fundació La Caixa per a la redacció d'una sèrie de fitxes per a "Fidei Speculum. Art litúrgic en la diòcesi de Tortosa" [2000].

Poc després, vaig emprendre l'estudi sobre la catedral de Tarragona, anàlisi que va desembocar en diverses conferències i publicacions, entre altres un llibre en el qual vaig participar com a coautora [2010].

Vaig aprofundir sobre l'estudi dels espais benedictins dins d'un projecte liderat per J. Martínez d'Aguirre [HAR2009-08110] argument que vaig poder compaginar amb la meva participació en altres dos liderats per G. Boto centrats en els àmbits catedralicis [HAR2009-13211 i HAR2011-13204-E] dels quals es van derivar diversos resultats, entre altres la meva incursió en l'àmbit de la imatge arquebisbal. El desenvolupament del meu treball va culminar en la meva invitació com chercheur invité a l'INHA (Institut National d'Histoire de l'Art) a Paris durant dos mesos [2017].

En l'actualitat formo part també d'un projecte Recercaixa titulat Landscape and Identitarian Heritage of Europe: Cathedral Cities as Living Memories que culminarà el 2019.