Informació sobre el Campus Extens de l'Antena del Coneixement de la URV

PRIMAVERA 2015

Sala d'actes del Centre

Conferències dins les jornades: El Llibre Antic: Memòria del Passat, coincidint amb l'Any Internacional de les Biblioteques.

Dijous 9 d'abril, 19.30 h: «Els primers llibres infantils a Catalunya», a càrrec de Cristina Garreta, directora de la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus.

Dimecres 15 d'abril, 18.30 h: «El llibre de les Constitutions y altres drets de Cathalunya... (Barcelona, 1704)», a càrrec d'Antoni Jordà, catedràtic d'Història del

Dret i de les Institucions de la URV.

A les 19.30 h: «Incunables, tècnica, art i cultura. Catalunya», a càrrec de M. Rosa Molas, responsable de Patrimoni Històric de la Biblioteca del Centre de Lectura.

Dijous 16, 19.30 h: «El llibre antic: font historiogràfica de les Ciències Aplicades», a càrrec de Josep Fàbregas, professor d'Història Moderna de la URV.

Cicles de conferències:

14 d'abril, a les 19.30 h, a la sala d'actes: «Les eleccions plebiscitàries d'abril de 1931. La proclamació de la República», a càrrec de Joan Navais, historiador. Organitza: Secció de Geografia i Història.

Dijous 14 de maig, a les 19.30 h, a la sala Hortensi Güell, conferència: «La cultura bíblica a la Catalunya medieval», a càrrec de Pere Ignasi Poy.

Dimecres 27 de maig, a les 19.30 h, a la sala d'actes, conferència: «Joan Roig i Solé, un escultor reusenc del segle XIX», a càrrec de Dolors Capdevila, catedràtica d'Història de l'Art.

Ensenyaments URV

Dimarts 28 d'abril a les 19.30 hores, a la sala d'actes. Xerrada «La URV, una petita gran universitat» a càrrec de Juan José Rofes, tècnic d'Orientació i Informació

Universitària del Centre d'Atenció a l'Estudiant de la URV. Es presentaran els diferents ensenyaments que s'impartiran a la URV el proper curs  2015-16.

Dia de l'Associacionisme Cultural

4 de juny, a la sala d'actes:

19.30 h: Presentació del llibre Ateneus: cultura i llibertat. Associacionisme a la Catalunya Contemporània, a càrrec de Salvador Casals, president de la Federació d'Ateneus de Catalunya.

20.30 h: Conferència de Xavier Ferré Trill: «El món associatiu català».