Jordi Diloli Fons

JORDI DILOLI FONS

professor d'Història Antiga i Arqueologia a la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona), on imparteix classes al Grau d'Història, Grau d'Història de l'Art i Màster d'Arqueologia Clàssica.

Llicenciat en Història i Geografia (1989), es va doctorar en Història, amb l'especialitat d'arqueologia protohistòrica l'any 1997, amb la tesi Anàlisi dels models d'ocupació del territori durant la Protohistòria al curs inferior de l'Ebre.

Actualment és el responsable de l'Ensenyament d'Història de la URV i Investigador principal del Grup de Recerca Seminari de Protohistòria i Arqueologia (GRESEPIA). També pertany al Grup de Recerca consolidat Mirades sobre la Mediterrània a l'antiguitat. D'orient a Occident, de la Protohistòria a l'Antiguitat Tardana, Grup de recerca interinstitucional en arqueologia clàssica, URV-ICAC-UAB.

Des de l'any 1989 ha participat i/o coordinat diversos projectes d'investigació sobre el poblament protohistòric a les comarques meridionals de Catalunya, dirigint les excavacions arqueològiques de jaciments com les Planetes (Bítem-Tortosa, Baix Ebre) (1996-1999), Turó del Calvari, a Vilalba dels Arcs (Terra Alta) (1999-2004), L'Assut, a Tivenys (Baix Ebre) (2000 - en actiu), La Cella, Salou (Tarragonès) (2010- en actiu), Els Tossals (Aldover, Baix Ebre) (2013-2015), La Gessera (Caseres, terra Alta) (2014), o les més de 20 intervencions arqueològiques efectuades a la ciutat de Tortosa des de l'any 2004. Així mateix ha dirigit projectes internacionals, en col·laboració amb la Universitat d'Alger, entre els anys 2007 i 2011, a la costa occidental algeriana.

Aquesta tasca arqueològica li ha permès publicar més de 40 articles en revistes científiques d'abast nacional, estatal i internacional, així com la col·laboració en diversos llibres científics i/o divulgatius, el darrer la Història de Tarragona, de Pagès Editors. També ha participat en més de 60 congressos especialitats en el món antic, a través de comunicacions, com a ponent o com a corresponsable de la seva organització.