La professora Mary Nash investida doctora honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili (09/03/2018)

Nascuda a Irlanda el 1947, Mary Nash es va formar a les universitats de Cork, Torí i Barcelona, i ha estat catedràtica d'Història Contemporània a la UB de 1991 al 2018. En arribar a Catalunya l'any 1968, durant la dictadura de Franco, es va apassionar amb la descoberta del paper destacat de les dones a la II República i durant la Guerra Civil, tema de la seva tesi doctoral, i des de llavors la història de les dones va esdevenir la causa de la seva vida professional. A inicis dels anys 70 va iniciar l'assignatura sobre història de les dones a la UB, la primera institució docent a Espanya que va incorporar-la. Des de fa vint anys és la directora del grup d'investigació consolidat Multiculturalismo y género. La seva producció intel·lectual suma 259 articles i llibres. Mary Nash ha estat la principal introductora dels estudis de dones i gènere a la universitat espanyola.

La investidura de Mary Nash, impulsada pel Departament d'Història i Història de l'Art i de la Facultat de Lletres de la URV, forma part de l'XI Setmana de la Igualtat de la URV. La professora Montserrat Duch, actuant com a madrina de l'anomenament, va llegir la seva laudatio.

La professora Nash al seu discurs al Paraninf de la URV

La profesora Nash amb col.legues del Grup de Recerca ISOCAC