Doctora en Història i Història del Art per la Universitat Rovira i Virgili. Llicenciada en Geografia i Història, especialitat Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. Màster Estudis Cultural Mediterranis per la URV. Postgrau de Gestió d'Entitats Culturals pel Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya a Barcelona. Professora de la URV i d'Ensenyament Secundari. Gestora cultural i Responsable del Campus Extens de la URV a Tortosa.
- Investigador / Researcher: GIL DURAN, NÚRIA
- Àrea de coneixement / Knowledge area: Didàctica de les ciències socials
- Categoria / Category: Professora associada
- Grup de Recerca / Research group: DHIGECS, Grup de Recerca en Didàctica de la Història, la Geografia, i altres Ciències Socials
- Departament / Department: Departament d'Història i Història de l'Art
- Adreça / Adress: -
- Telèfon / Telephone: -
- E-mail: nuria.gil(ELIMINAR)@urv.cat
Equips de recerca actuals:
-
Membre del Grup de recerca DHIGECS 2017 SGR 426 Grup de Recerca en Didàctica de la Història, la Geografia, i altres Ciències Socials), grup de recerca i innovació educativa.
-
Membre del Grup de recerca DHIGECS 2014 SGR 955 Grup de Recerca en Didàctica de la Història, la Geografia, i altres Ciències Socials), grup de recerca i innovació educativa.
-
Investigadora del I+D+i: «Desarrollo de la formación sociopolítica para la ciudadanía democrática: diseño e implementación de materiales didácticos en Ciencias Sociales». EDU2015-65621-C3-3-R. Investigador principal: Joaquín Prats Cuevas.
-
Investigadora del I+D+i. "Análisis Evaluativo de Aplicaciones para M-Learning de carácter inclusivo en Espacios Patrimoniales". EDU2014-52675-R. Investigador principal: Joan Santacana Mestre.
- Col·laboradora del Grup de recerca GREPAI 2014 SGR 1606 Grup de Recerca en Educació, Patrimoni i Arts Intermèdia (GREPAI).
Línies de recerca:
- Didàctica de les ciències socials a l'educació infantil: el temps i l'espai
- Didàctica de la memòria històrica a l'educació primària
- Educació patrimonial, identitat i ciutadania
- Les ciències socials mitjançant l'art contemporani
- Art i educació
- Història de l'art dels segles XIX i XX. Artistes i territori ebrenc
Assignatures que imparteix:
Al grau d'Educació Infantil:
- Ensenyament i Aprenentatge de les Ciències Experimentals, les Ciències Socials i les Matemàtiques II
Al grau d'Educació Primària:
- Ensenyament i Aprenentatge de les Ciències Socials I
- Ensenyament i Aprenentatge de les Ciències Socials II
- Pràcticum II
- Tutoria TFG
Últimes publicacions:
- ACEITUNO, D., COLLAO, D. y GIL, N. (2018). ¿Qué Hacen los niños De Valparaíso y Cataluña en el museo? Un Estudio Comparado en función de los procesos de enseñanza-aprendizaje que se desarrollan en las visitas didácticas. A VIII Simposio Internacional de de Didàctica de las Ciencias Sociales en el Ámbito Iberoamericano. Valparaíso, Chile. (Acceptat))
- DHIGECS (2017). Medina, D., Hurtado, D., Molina, : Judit Sabido, Núria Gil. The Maze, Nosotros y ellos. Materials didàctics per a la formació ciutadana. David Medina, Dani Hurtado, Josué Molina, Judit Sabido, Núria Gil. Universitat de Barcelona. Resultado del proyecto I+D+i Desarrollo de la formación sociopolítica para una ciudadanía democrática: diseño e implementación de materiales didácticos en Ciencias Sociales (EDU2015-65621-C3-3-R), finançat pel Ministerio de Economía y Competitividad i el Fondo de Desarrollo Regional Europeo.
- GIL DURAN, N. y MARTÍN, C. (2017). Desencadenando emociones para construir competencias sociales en la educación de expresiones patrimoniales y artísticas. A Congreso Internacional Educación Histórica y Adquisición de Competencias Clave. Universidad de Múrcia. (Pendent de publicació).
- GIL DURAN, NÚRIA (2016). Memòria i guerra civil. Didàctica de la història al Grau d'Educació Primària: El passat no s'esborra. Congrés Internacional 80è aniversari Guerra civil Española. Universitat Rovira i Virgili. Tarragona.
- GIL, N., LLONCH, N. I SANTACANA, J. (2016). Ciudadanía, identidad, espacios de reconocimiento y patrimonio cultural inmaterial. A López Facal, R. (ed). Ciencias Sociales, Educación y futuro. Investigaciones en didáctica de las Ciencias Sociales. Actas VII Simposio Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano. Facultad de ciencias da Educación da la Universidad de Santiago de Compostela. pp. 910-918.
- GIL DURAN, N. (2015) "La memoria del pasado como patrimonio Inmaterial: La construcción de los iconos político-sociales y sensibles" en Patrimonio Cultural Inmaterial y su didáctica (Santacana, J. y Llonch, N. Eds.). Trea Ediciones. pp. 109-116.
- SANTACANA, J., LLONCH, N. Y GIL, N. (2016). Identidades culturales: Educando ciudadanos desde la mirada patrimonial. A Patrimonio, identidad y ciutadanía en la Enseñanza de las Ciencias Sociales. Molina Puche, S., Escribano-Miralles, A. y Díaz-Serrano, J. (eds.). Universidad de Múrcia. ISBN: 978-84-617-5021-4. pp.75-88.
- GIL DURAN, N. (2017). Real Acadèmia Catalana de Belles de Sant Jordi. Discurs donació a l'Acadèmia de la pintura Caseta i sèquies de Miquel Paton. Butlletí XXX, 2016. Barcelona. pp. 145-147.
- ALMUNI, V., GIL, N. y GRAU, F. (2015). Quin impacte va tenir la gelada del 56? Proposta de treball intergeneracional a l'aula mitjançant les fonts orals. A Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. Universitat Autònoma de Barcelona. UAB. Barcelona.
- Cid Górriz, R., Gil Duran, N., Segura Meix, M. (2015). La influència del llenguatge de missatgeria instantània en l'alumnat de 6è de Primària. UT. Revista de Ciències de l'Educació, 5. pp. 46-73. ISSN 1135-1438. EISSN 2385-4731 http://revistes.publicacionsurv.cat/index.php/ute.
- GIL N., CALABUIG, S. I Madir, R. (2014, novembre). X Congreso Nacional de Didáctica de la Geografía. "El Wepmapping como herramienta didáctica para el anàlisis del paisaje". Córdoba (en premsa).
- GIL DURAN, NÚRIA (2014, octubre). II Congreso Internacional de Educación Patrimonial. "Laboratorio de interdisciplinariedad de la historia a través del patrimonio y de la geografia a través del Mapping". Madrid, ISBN:978-84-697-1504-8.
- GIL DURAN, NÚRIA (2014). "Josep Matamoros Sancho". A: Diccionari d'historiadors catalans. Francesc Fontbona i Bonaventura Bassegoda (dir.). Barcelona: Institut d'Estudis Catalans [en línia].
- GIL DURAN, NÚRIA (2014, juliol). "Els estudiants, actors de les polítiques institucionals, mitjançant accions lúdiques". VIII Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, CIDUI. Tarragona: Universitat Rovira i Virgili [actes en línia]. Finalista del premi al millor pòster del VIII CIDUI.
- GIL DURAN, NÚRIA (2013). "La didáctica de la memòria històrica a través del arte contemporáneo: el caso de Corbera d'Ebre". A: Una mirada al pasado y un proyecto de futuro. Investigación y innovación en didàctica de las ciencias sociales. Joan Pagès i Antoni Santisteban (eds). Vol 2. Universitat Autònoma de Barcelona i Asociación Universitaria del Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales. Barcelona, p. 67-75.
- GIL DURAN, NÚRIA (2013). Diccionari d'historiadors de l'art català. Institut d'Estudis Catalans [en línia].
- GIL DURAN, NÚRIA (2013). "Un proyecto transversal: educación y patrimonio, instituciones y autoocupación". A: EARI. Educación Artística. Revista de Investigación. Vol. 4, València. http://www.revistaeari.org/index.php/eari [en línia].
- GIL DURAN, NÚRIA (2012, novembre). "Un proyecto transversal: educación y patrimonio, instituciones y autoocupación IV Jornadas Internacionales de Investigación en Educación Artística", Patrimonios Migrantes. Facultat de Magisteri. Universitat de València [actes].
- GIL DURAN, NÚRIA (2011). "Laboratori de ciències socials en exposicions d'art contemporani: l'educació artística". Comunicació Educativa, n. 24. Tarragona, p. 58-64. http://www.revistes.publicacionsurv.cat/index.php/comeduc [en línia].
- GIL DURAN, NÚRIA (2011, desembre). "Escultors ebrencs dels segles XIX i XX: la gran aportació d'escultors des de Móra d'Ebre". A: La Riuada, n. 33. Ribera d'Ebre, p. 4-5.
- GIL DURAN, NÚRIA (2011, novembre). "Les ciències socials mitjançant el patrimoni cultural: un projecte educatiu d'art contemporani i el seu context territorial". A: III Congrés de Cultura i Territori a les comarques de la diòcesi de Tortosa. Universitat Jaume I de Castelló, Universitat Rovira i Virgili, Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, CEFIRE de la Generalitat Valenciana. Vinaròs.
- GIL DURAN, NÚRIA (2011, 25-30 juny). "L'espai cultural i el seu possible context àrid". A: Kárpáti, A.; Gaul, E. (ed.) (2011). ART - SPACE - EDUCATION. Proceedings of the 33. INSEA World Congress, Budapest. Congress Book. Budapest: Hungarian Art Teachers' Association (HATA, Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete).
- GIL DURAN, NÚRIA (2011). "El mercat de Tortosa". A: Joies del modernisme. Francesc Fontbona (dir.). Barcelona: Enciclopèdia Catalana, p. 62-63.
- GIL DURAN, NÚRIA (2010). "Agustí Querol, escultor i polític". A: Ebrencs del segle XX. URV, CTE.
- GIL DURAN, NÚRIA (coord) (2010). Ebrencs del segle XX: personatges de la història social, política i econòmica del territori ebrenc al segle XX. Tarragona: Publicacions URV, A+C. Campus Terres de l'Ebre, 2.
- Diversps autors (2010). Història de les Terres de l'Ebre. Art i cultura. Volum 5. Capítols: "Els imatgers del segle XIX", "Josep Alcoverro", "Agustí Querol", "L'escultura des de la Guerra Civil fins a l'actualitat", "L'escultura pública actualment", "Les últimes tendències artístiques". Ed. Fundació Ilercavònia Futur, p. 308, 312-316, 321-325 i 346-347.
- GIL DURAN, NÚRIA (coord.) (2009). Ebrencs del segle XIX: personatges de la història social, política i econòmica del territori ebrenc al segle XIX, coordinació Núria Gil Duran; Xavier Ferré [et al.]. Tarragona: Publicacions URV, A+C. Campus Terres de l'Ebre, 1.
- GIL DURAN, NÚRIA (2008)."Artistes i representació del territori ebrenc: els autòctons i els turistes dels segles XIX i XX". A: Pradilla, M. A. (ed). Art i lletres a la diòcesi de Tortosa. Onada Edicions, Benicarló, p. 259-285.
- GIL DURAN, NÚRIA (2008, abril). "Picasso i l'època blava" a Revista de Catalunya. Secció Revista de les Arts. Fundació Revista de Catalunya. N. 238, p. 57-86.