Rosa Tamarit Sumalla

ROSA TAMARIT SUMALLA

És professora d'Història de la Música i l'espectacle i Expressió artística al Departament d'Història i Història de l'Art de la URV. Inicia els seus passos musicals a l'Orfeó Lleidatà i es gradua com a professora superior de cant al Conservatori del Liceu sota la direcció de Carmen Bustamante i Manuel García Morante. Ha estat becària de la Fundació Universitària Agustí Pedro i Pons, de la Musikakademie de Basilea i de la Diputació provincial de Lleida. Primer Premi extraordinari "Joan Massià" de Barcelona i Premi d'Honor de fi d'estudis en l'especialitat de cant, realitza un Postgrau a la Schola Cantorum Basiliensis, amb René Jacobs, Richard Levitt (interpretació amb criteris històrics) i Hans Martin Linde (direcció de cors). Com a cantant, ha pogut treballar sota la batuta de directors com René Jacobs, Josep Pons, Ernest Martínez Izquierdo, Salvador Brotons, Alessandro di Marcchi, Arlette Steyer, Josep Casas Bayer i Nicolau de Figuereido, a l'Estat espanyol, França, Suïssa, Alemanya , Itàlia, Luxemburg, a més dels seus concerts a Mèxic i als EUA.

Ha gravat per a la SDR, SWDR, Ràdio Nacional d'Espanya, Catalunya Música; amb el compositor Jordi Sabatés, va editar a la UdL el CD "Enllà passa l'amor, enllà PERÒ no tant" amb poemes de Màrius Torres. Doctorada en Història de l'Art sota la direcció de Ximo Company i Xose Aviñoa per la UdL (universitat de la qual va ser professora durant diversos anys) ha publicat diversos articles de llibre, capítols i un llibre monogràfic, tot això relacionats amb el barroc i la figura de Maria Magdalena a les arts. Ha format part també de diversos projectes de recerca d'àmbit internacional i grups consolidats pel SGR de la Generalitat de Catalunya, com Teatresit, la Bottega di Goldoni (amb el Dr. Rossend Arquès com IP) i també del SGR del Dr. Xose Aviñoa "Música, Tecnologia i pensament", a través dels quals ha publicat diversos estudis relacionats amb el barroc musical i el neobarroc en revistes científiques d'Itàlia i Espanya ..

Crea el Laboratori artístic "Ars alchimica" vinculat al "Màster Interuniversitari en Música com a Art Interdisciplinària" (UB, ESMUC, URV) que ha coordinat durant anys des de la URV. Ha estat convidada especial de la Facultat de Música de la "UNIVERSITAT VERACRUZANA" (Mèxic), com a cantant i per impartir cursos especialitzats en interpretació barroca i té previst repetir l'experiència durant la primavera del 2017 .. Durant el curs 2014-2015, va ser professora convidada del departament de Música del Keene State College (NH / USA). Actualment dirigeix ​​el Laboratori d'Antiga "Lettere in musica" vinculat al Departament d'Història i Història de l'Art de la URV i forma part del projecte I + D + IHAR 2015-70089-P, dirigit per la Dra. Carmen González Román, "Apropiacions i hibridacions entre les arts plàstiques i les arts escèniques a la edat moderna" del Ministeri d'Economia i competitivitat.